درمان راش پوستی ناحیه تناسلی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوست / راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌شود که مانند برآمدگی‌های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ها شامل انواع گوناگون می‌باشند و در بیماری‌های مختلف شاهد ایجاد بثورات و راش هستیم که از علائم آن بیماری هستند.

در صورت ابتلا به بیماری، برخی علائم بیماری خودشان را با عوارض پوستی به ما نشان می‌دهند تا هشداری برای ما باشد و به دنبال درمان آن بیماری برویم. راش نیز یکی از عوارض پوستی است که بیشتر به دلیل بروز برخی بیماری‌ها به‌عنوان یکی از علامت‌های آن بیماری خودش را به ما نشان می‌دهد تا هرچه زودتر برای درمان اقدام کنیم. در اغلب موارد راش تناسلی یک علامت مربوط به وجود اختلالات دیگر است. راش تناسلی به طور معمول به گسترش لکه‌های برجسته و ضایعات نامنظم روی ناحیه تناسلی اشاره دارد. درک علت علائم راش‌های تناسلی می‌تواند به تشخیص و درمان کامل آنها کمک کند.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. انواع بیماری لوپوس نیز از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

علت راش پوستی در ناحیه تناسلی

علل راش‌های غیرعفونی:

علت‌های راش عفونی:

راش پوستی در ناحیه تناسلی

علائم راش پوستی در ناحیه تناسلی

راش تناسلی علائم بسیار متفاوتی دارد که به علت راش وابسته است. علائم شایع در این مورد عبارتند از:

  1. زخم، دانه، تاول، یا ضایعات روی پوست و اطراف ناحیه تناسلی
  2. زبر شدن یا آسیب دیدن پوست
  3. تحریک‌پذیری یا التهاب
  4. حس خارش یا سوزش
  5. تغییر رنگ پوست از طیفی شامل صورتی تا قرمز یا زرد
  6. ترشح ناحیه تناسلی
  7. احساس درد در هنگام مقاربت جنسی
  8. درد لگن
  9. تب
  10. بزرگ شدن گره‌های لنفاوی

تشخیص راش پوستی در ناحیه تناسلی

در هر موردی که در آن علت بروز راش روشن نیست، این موضوع اهمیت دارد که فرد برای تشخیص کامل مشکل به پزشک یا درماتولوژیست مراجعه کند. تشخیص کامل به یک معاینه بالینی نیاز دارد ؛زیرا پزشک باید برای تصمیم‌گیری درست در مورد درمان، علائم مشخص راش را بشناسد. پزشکان در عین حال ممکن است یک تست سواب را در مورد ترشحات یا سطح ضایعات برای بررسی علل عفونت‌های خاص انجام دهند. در برخی موارد این احتمال وجود دارد که پزشک، تست خراش پوست را انجام دهد که در آن یک تکه کوچک از ضایعات برای بررسی بیشتر برداشته می‌شود. در دیگر موارد ممکن است نیاز به انجام تست‌های خون نیز وجود داشته باشد.

پیشگیری از راش تناسلی

برخورداری از سکس ایمن می‌تواند به پیشگیری از راش‌های ناشی از بیماری‌های واگیردار جنسی کمک کند. برخورداری از رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم می‌تواند سیستم ایمنی را قوی نگه داشته و به مقابله با عوامل بیماری‌زا کمک نماید. از واکنش‌های آلرژیک می‌توان با دوری کردن از مواد آلرژی‌زا اجتناب کرد.

زمان مراجعه به پزشک

چنانچه در پی ایجاد راش علائم زیر را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

  1. گلودرد
  2. درد در مفاصل
  3. چنانچه به تازگی نزدیک حیوانات بوده‌اید یا توسط حشره گزیده شده‌اید
  4. مشاهده خطوط قرمز در نزدیکی محل ضایعه
  5. مشاهده چرک به میزان زیاد

اگرچه بسیاری از راش‌ها نمی‌توانند نگران کننده باشند؛ اما با مشاهده علائم زیر بهتر است سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید.

درمان راش پوستی در ناحیه تناسلی

تزریق چربی و ژل به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط متخصص پوست در کلینیک ارکیده انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحیمقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحی

با گذر زمان و افزایش سن، جوانی صورت، دستخوش تغییراتی می شود که این تغییرات شامل ایجاد چین و چروک و خطوط عمیق و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست در صورت می باشد. برای درمان این مشکل و بازگرداندن شادابی پوست از روش های مختلف جوانسازی پوست مانند جوانسازی صورت با روش های تزریقی و جراحی صورت استفاده میشود. ... ادامه مطلب

لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه لیزر کیوسویچ (Q-Switched) از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای اهداف درمانی و زیبایی است. براي پاک کردن تاتو بسیار موثر عمل میکند، ايمن، سريع و بدون درد و آسيب به پوست شما انواع تاتو و رنگدانه های صورت و بدن را از روی پوست برطرف می‌کند ... ادامه مطلب

لیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپیلیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه های نسبتاً جدیدی است که در درمان زیبایی پوست و صورت استفاده میشود. هایفوتراپی پوست صورت جایگزین جراحی نیست و برای افرادی مناسب است که می‌ خواهند لیفت گردن و صورت انجام دهند؛ اما برای جراحی آماده نیستند یا تمایلی به انجام جراحی ندارند. ... ادامه مطلب

انواع ویروس هرپس سیمپلکسانواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465