هزینه لایه برداری پوست با لیزر CO2 فرکشنال | کلینیک پوست در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / لایه برداری عمیق پوست با لیزر co2

لایه برداری عمیق پوست با لیزر co2

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل بسیار تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک، جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی ناراحت کننده است. لایه برداری پوست گزینه پیشنهادی مطلوبی می باشد که در این زمینه توسط پزشکان به شما توصیه می شود. در علم پزشکی، لایه برداری به عمل برداشتن بخش سطحی پوست گفته می شود که در آن، لایه ای از سلولهای مرده پوست که دارای چربیها، آلاینده های شیمیایی موجود در هوا، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست است، به صورت سطحی لایه برداری می شود. این عمل سبب رفع و بهبود مشکلات پوستی نظیر کدری، زبری، منافذ باز و چروک ها شده که در جوانسازی و نشاط پوست تأثیر بسزایی دارد.

لایه برداری پوست با استفاده از لیزر امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبدیل شده است که علاوه بر لایه برداری سطحی از پوست به منظور پاکسازی و جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک، برای برطرف کردن جای زخم، جوش، آکنه، بخیه و مواردی از این دست نیز به کار برده می شود و بر اساس نوع عمق و شدت عارضه از انواع مختلف آن و در دفعات و شدت های مختلف استفاده می شود.

لازم به ذکر است؛ درمان با لیزر فرکسل در کلینیک ارکیده شهرکرد، انجام نمی شود و این مطلب صرفا جهت آگاهی کاربران گرامی تهیه گردیده است. شما می‌توانید جهت اطلاع از اقدامات تخصصی این مرکز و تعیین وقت مشاوره، از طریق تماس با شماره تلفن 6 - 32225455 اقدام فرمایند.

انواع لیزر لایه‌برداری پوست

انواع لیزرهای قابل استفاده برای لایه‌برداری پوست به شرح زیر هستند:

لایه‌برداری لیزر ساینده

لایه‌برداری لیزر ساینده از طریق برداشتن لایه بالای پوست و ایجاد جراحتی که نیاز به بهبود و تشکیل پوست جدید دارد، انجام می‌شود. لیزرهای ساینده قابل استفاده به این منظور عبارت از لیزر اربیم و لیزر دی اکسید کربن است. امروزه برخی از انواع لیزرهای غیر ساینده نیز برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شوند که معروف ترین آنها لیزر فراکسل (fraxel) است. در این حالت پرتوی لیزر باعث از بین رفتن لایه بالای پوست نمی‌شود و به همین دلیل در نتیجه این درمان، جراحت و آسیب در پوست ایجاد نمی‌شود.

لایه‌برداری پوست با لیزر فراکشنال

عملکرد لایه‌برداری پوست با لیزر فراکشنال فقط از طریق سایش پوست است و به همین دلیل در این حالت بخشی از بافت سالم پوست پس از درمان باقی مانده و از طریق آن بهبود سریع‌تر بیمار امکان‌پذیر می‌گردد. لایه‌برداری با لیزر فراکشنال می‌تواند ساینده (با استفاده از لیزر دی اکسید کربن) یا غیر ساینده (با استفاده از فراکسل) باشد. نتایج تحقیقات انجام شده بر روی لایه‌برداری با لیزر فراکشنال نشان می‌دهد استفاده از این روش می‌تواند باعث تحریک تولید کلاژن در پوست و بهبود چین و چروک‌ها و نیز لکه‌های پیری ایجاد شده بر روی پوست شود.

فراکسل

فراکسل یکی از روش‌های لایه‌برداری پوست با لیزر فراکشنال است که غیر ساینده بوده و می‌تواند دوره استراحت مورد نیاز برای بهبود بیمار را بطور قابل توجه کاهش دهد. این نوع لیزر می‌تواند لایه‌های عمیق‌تر پوست را از طریق تحریک تولید کلاژن درمان کند و بطور همزمان باعث ایجاد سوختگی یا از بین رفتن لایه رویی پوست نشود. هر چند یک جلسه درمان با لیزر فراکسل دارای سطح اثربخشی به میزان یک جلسه لایه‌برداری کامل با لیزر ساینده دی اکسید کربن نیست، این روش باز هم می‌تواند افزایش قابل توجه در تولید کلاژن پوست و نیز بهبود چین و چروک‌ها و لکه‌های پیری در پوست صورت به همراه داشته باشد. به این ترتیب چند جلسه درمان با لیزر فراکسل می‌تواند نتایج مشابه با یک جلسه درمان کامل با لیزر ساینده دی اکسید کربن را برای بیمار ایجاد کند. در حقیقت لیزر فراکسل به قدری خفیف و غیر تهاجمی است که درمان پوست ناحیه گردن و سینه و نیز سایر نقاطی از بدن که بطور معمول امکان درمان آنها از طریق لیزر دی اکسید کربن ساینده وجود ندارد، توسط آن امکان‌پذیر می‌شود.

مزایای لایه برداری پوست با لیزر

  1. برطرف كردن اسكار ناشي از آكنه و زخم هاي سطحي
  2. از بين بردن منافذ باز پوست و جوشهاي زير پوستي
  3. شفاف سازي پوست كدر
  4. برطرف كردن چروك هاي ريز و سطحي
  5. از بين بردن آسيب هاي ناشي از آفتاب
لایه برداری عمیق پوست

نحوه لایه‌برداری با لیزر

لایه‌برداری با لیزر از طریق برداشتن لایه‌های قدیمی، دارای چین و چروک و آسیب‌دیده پوست انجام شده و به این ترتیب تشکیل لایه‌های جدید بر روی پوست امکان‌پذیر می‌شود. با ظاهر شدن لایه جدید پوست، کلاژن سالم نیز در پوست جدید تشکیل شده و به این ترتیب ظاهر چین و چروک‌ها و علائم نامطلوب ایجاد شده بر روی پوست بطور قابل توجه بهبود پیدا می‌کند. به این دلیل که کلاژن در این حالت توسط خود بدن تولید می‌شود، امکان باقی ماندن و حفظ آن به عنوان بخشی از پوست برای سال‌های طولانی وجود دارد.

مراقبت‌های قبل از لایه برداری پوست با لیزر

برای این که در حین پاکسازی صورت با لیزر عارضه‌ای را تجربه نکنید بهتر است چند روز قبل از انجام این عمل مواردی را رعایت کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. دوری از نور آفتاب: حداقل دو هفته پیش از پاکسازی صورت با لیزر از بودن در معرض نور مستقیم آفتاب بپرهیزید. نور آفتاب به شدت به پوست صورت آسیب می‌زند و پس از لیزر این آسیب خود را نشان می‌دهد.
  2. پرهیز در استفاده از مواد دارویی: لیزر باعث حساس‌تر شدن پوست می‌شود و بهتر است با استفاده از محصولات دارویی خاص به این مسئله دامن نزنیم. از این رو حداقل چند هفته پیش از لیزر از محصولات اسیدی مانند گلیکولیک اسید و رتینوئیک اسید خودداری کنید.
  3. لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب: چه در داخل منزل چه در بیرون، چه روز آفتابی و چه روز ابری، ضد آفتاب را از برنامه روتین مراقبت پوستی حذف نکنید و هر دو الی سه ساعت آن را تمدید کنید.
  4. استفاده نکردن از محصولات لایه‌بردار: حداقل دو هفته پیش از پاکسازی صورت با لیزر مصرف هرگونه لایه‌بردار را کنار بگذارید تا التهابات پوستی بخوابد و لیزر با کمترین عوارض جانبی پوستتان را بهبود دهد.
  5. اجتناب از آرایش صورت پیش از لیزر: برای انجام لیزر حتماً صورتتان را از هر نوع ماده آرایشی پاک کنید تا پوست دچار آلودگی و مشکلات ناشی از آن نشود.

مراقبت بعد از لایه برداری پوست با لیزر

بعد از عمل بايد روزانه ٣-٢ بار ناحيه ليزر شده را با آب خنك بشوييد و از كرم هاي ترميم كننده كه توسط پزشك تجويز شده استفاده كنيد. قبل از خارج شدن از خانه حتماً ضد آفتاب بزنيد و هر دو ساعت يك بار آن را تمديد كنيد. داروهاي آنتي بيوتيك خوراكي و ضد تبخال (در صورت صلاحديد پزشك) به موقع و سر ساعت مصرف شوند.

تعداد جلسات لایه برداری پوست با لیزر

تعداد جلسات، بسته به مشكل و صلاحديد پزشك متفاوت است. معمولاً به طور متوسط سه جلسه درمان با فواصل ٤-٣ هفته يك بار انجام ميشود.

افراد نامناسب جهت لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر برای همه افراد مناسب نیست. پزشک در برخی موارد ممکن است نسبت به انجام لیزر درمانی محتاط باشد:

هزینه لایه برداری پوست با لیزر

هزینه درمان لایه‌برداری به نوع لایه‌برداری مناسب برای پوست شما با توجه به شرایط فرد و نوع دستگاه و خدماتی که انجام می شود بستگی دارد.

عوارض لایه برداری پوست با لیزر

بخشی از عوارض جانبی لایه برداری پوست با لیزر عبارت است از:

تزریق چربی و ژل به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع ویروس هرپس سیمپلکسانواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد ... ادامه مطلب

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند. ... ادامه مطلب

روش درمانی امبدینگ برای لاغری و کاهش وزنروش درمانی امبدینگ برای لاغری و کاهش وزن

در روش امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین میکند ... ادامه مطلب

زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

زانتالاسما پاپول یاپلاک زرد رنگی است که معمولا در گوشه داخلی پلک ، عمدتا پلک فوقانی ایجاد می شود. زانتالاسما بعلت رسوب کلسترول ایجاد می شود.این چربی در یک سری سلولها تجمع می یابند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465