علت ایجاد دانه های فوردایس روی لب
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوست / درمان دانه های فوردایس روی لب

درمان دانه های فوردایس روی لب

دانه‌های فوردایس، دانه ها یا برجستگی های سفید کوچک، زرد رنگ یا به رنگ پوست می باشند که بر روی لب ها، آلت تناسلی، بیضه و واژن ظاهر می شوند. این نقطه های کوچک که درست زیر پوست ظاهر می شوند، کاملاً بی ضرر هستند و مسری نیستند. با این حال، داشتن تعداد زیادی از دانه‌های فوردایس اطراف لب ها و یا اندام تناسلی باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم به دنبال راهی برای رهایی از دانه‌های فوردایس می باشند. دانه‌های فوردایس، همچنین فوردایس گرانول و یا برجستگی چربی نامیده می شوند. اندازه دانه‌های فوردایس از ۱ تا ۳ میلی متر می باشد و به صورت تکی یا در گروه های بزرگ و یا خوشه ای از دانه ها می باشند.

لیزر درمانی‌های نوع تبخیری مثل لیزرهای دی‌اکسید کربن (CO2) همانند لیزر نوری پالس دار (PDL)، نتایج خوبی در درمان دانه‌های فوردایس داشته‌اند. در این روش با تمرکز یک پرتو نور لیزر بر روی دانه های فوردایس جریان خون و اکسیژن غدد چربی از بین می رود. این روش باعث می شود که دانه ها ناپدید شوند. این روش درمانی هیچ عوارض جانبی وجود ندارد و به طور کامل می توان دانه های فوردایس را از بین برد.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. کلینیک ارکیده شهرکرد ، یکی از مراکز مجهزی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم خدمت رسانی نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد دانه های فوردایس

این دانه ها ممکن است شبیه به جوش های سرسفید باشند؛ ولی برخلاف بسیاری از مشکلات زیبایی شایع، دانه های فوردایس ربطی به التهاب و انسداد مجاری پوست ندارند. علت اینکه این غدد در بعضی افراد بزرگ می شوند، ناشناخته است. دانه های فوردایس علت خارجی مانند باکتری یا قارچ ندارد.

افراد مستعد به دانه های فوردایس

دانه های فوردایس روی لب

مزایای لیزر دانه های فوردایس

انواع لیزر

در لیزر درمانی از چندین نوع لیزر استفاده می‌شود. طول موج نور لیزر، مدت زمان تابش پالس‌ها و چگونگی جذب لیزر توسط پوست، کاربردهای انواع لیزر را مشخص می‌کند. دو دسته‌بندی عمده لیزرها از این قرار است:

لیزرهای تهاجمی

در این فرآیند طول موج شدیدی از اشعه لیزر به پوست تابیده می‌شود و لایه بیرونی پوست که دچار مشکل یا آسیبی می‌باشد را برمی‌دارد. پس از لیز پمادی بر روی ناحیه تحت درمان، مالیده می‌شود. لیزرهای تهاجمی دو نوع هستند:

این لیزر به دلیل عوارض جانبی که دارد جای خود را به لیزرهای فرکشنال داده است که عوارض کمتری دارند و سریع‌تر بهبود می‌یابند. این لیزر برای پوست‌های تیره مناسب نیست.

این لیزر نسبت به لیزر CO2 عوارض کمتری دارد و سریع‌تر از آن بهبود می‌یابد.

لیزرهای غیر تهاجمی

این لیزرها بر خلاف لیزرهای تهاجمی که با ایجاد گرما لایه سطحی پوست را برمی‌دارند، تأثیر خود را بر روی لایه‌های زیرین پوست می‌گذارند. لیزرهای غیر تهاجمی در واقع باعث تولید کلاژن بیشتر شده و از این طریق موجب کشیده شدن لایه‌های زیرین پوست می‌شوند، در نتیجه بافت پوست بهبود پیدا می‌کند. با استفاده از این لیزرها می‌توان خطوط ظریف پوست و آسیب‌های خفیف و متوسط پوست را از بین برد. انواع لیزرهای غیر تهاجمی به شرح زیر است:

این لیزر با مستقیم هدف قرار دادن رگ‌های خونی و منقبض کردن آنها پوست را درمان می‌کند و باعث می‌شود که پوست کمتر قرمز شود. دوره کامل این درمان ۳ الی ۵ جلسه طول می‌کشد و نتایج آن دائمی است.

نئودیمیوم ایتریوم آلومینیوم گارنت کریستالی است که از آن به عنوان مدیومی برای لیزرهای حالت جامد استفاده می‌شود. این لیزر، طول موجی از انرژی شدید نوری را تولید می‌کند و زمانی که به صورت متمرکز بر روی یکی از مشکلات پوستی تابانده شود تولید گرما کرده و سلول‌های بیمار را از بین می‌برد.

نحوه تشخیص دانه های فوردایس

پزشک شما ممکن است لکه های فوردایس را تنها با ظاهر آنها تشخیص دهد. در بعضی موارد، ممکن است بیوپسی انجام دهند. در این روش، آنها نمونه ای از بافت را از ناحیه آسیب دیده خارج می کنند تا زیر میکروسکوپ بررسی شود.

موارد منع انجام لیزر دانه های فوردایس

تزریق چربی و ژل به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط متخصص پوست در کلینیک ارکیده انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کویتیشن چگونه موجب لاغری میشود؟کویتیشن چگونه موجب لاغری میشود؟

کویتیشن اولتراسوند روشی است که برای اصلاح چربی‌های موضعی بیش از حد از امواج فراصوت روی بافت چربی استفاده می‌کند. روش کویتیشن اساساً برای اصلاح سلولیت و از بین بردن ذخایر چربی اضافه با استفاده از امواج التراسونیک با فرکانس پایین به کار می‌رود ... ادامه مطلب

علت دانه های قرمز روی پوست همراه با خارشعلت دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش

دانه ی پوستی نوعی ضایعه ی پوستی است که می تواند شکل های بسیار متفاوتی داشته باشد.دانه ی پوستی ممکن است دردناک و همراه با خارش بوده و یا تغییر رنگ دهد. ... ادامه مطلب

تزریق آنزیم بینی چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟تزریق آنزیم بینی چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد از ظاهر بینی خود رضایت کافی ندارند و در عین حال از عوارض جراحی بینی نیز ترس دارند. آنزیم کوچک کننده بینی راه حل بسیار خوبی برای این دسته از افراد می‌باشد. ... ادامه مطلب

مقایسه لیزر کم توان و پرتوانمقایسه لیزر کم توان و پرتوان

برش، سوزاندن و یا از بین بردن بافت زائد از کاربردهای لیزر تراپی در علم پزشکی و فیزیوتراپی است. با استفاده از لیزر درمانی در فیزیوتراپی به جای عمل جراحی، خطرات شامل درد، خونریزی و ایجاد زخم به حداقل ممکن می رساند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465