جوانسازی زیر چشم | تزریق چربی و فیلر زیر چشم در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

افزایش سن سبب از بین رفتن بافت‌های چربی زیر پوست می‌گردد، در نتیجه این قسمت از بدن حالت گودی پیدا کرده و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود تا پوست حالت جوانی و شادابی خود را از دست دهد. با پیشرفت علم روشهای مختلفی برای رفع چین و چروک و بازگرداندن زیبایی به پوست ایجاد شده است که رایج‌ترین آنها تکنیک‌های تزریق است. در بین روش‌های تزریق نیز، تزریق چربی و فیلر به عنوان بهترین و مؤثرترین روش‌ها شناخته می‌شوند. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین نواحی صورت که نشانه‌های پیری در آن سریع‌تر از سایر بخش‌ها بروز پیدا می‌کند اطراف چشم است، تزریق فیلر و یا چربی به‌ این ناحیه توانسته با استقبال پزشکان و بیماران روبرو شود.

ممکن است عده‌ای از افراد بعد از مشورت با پزشک، تزریق فیلر را مناسب بدانند و استفاده از آن را راحت‌تر از تزریق چربی به صورت تشخیص دهند و از آن استفاده کنند؛ اما از طرف دیگر با توجه به اینکه میزان مزیت‌های حاصل از تزریق چربی بیشتر از روش تزریق فیلر می‌باشد و خطر و عوارض کمتر داشته و همچنین سالم‌تر می‌باشد، لذا معقولانه‌تر است که شخص برای از تزریق چربی استفاده کند. با تزریق چربی می‌توانید زیبایی پوست خود را در دراز مدت تضمین کنید. در واقع پس از دو یا سه بار تزریق، میزان چربی و جوانی پوست ماندگار می‌شود و دیگر نیازی به تزریق‌های مکرر نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که نظر پزشک نسبت به انتخاب هر یک از این دو روش بسیار مهم است و فرد باید حتماً سعی کند تا با صلاحدید پزشک عمل کند.

تزریق فیلر و چربی زیر چشم که از اقدامات رایج کلینیک های پوست و زیبایی هستند؛ در مرکز پوست مو و لیزر ارکیده در شهرکرد، با بکارگیری تکنیک صحیح در تزریق و استفاده از فیلرهای معتبر و به روز دنیا انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن : 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

  1. در ابتدا پزشک، نقاطی از زیر چشم را علامت‌گذاری می‌کند تا از همان نقاط تزریق را انجام دهد.
  2. در مرحله دوم با مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده محل تزریق را به خوبی پاکسازی می‌کند. این عمل به منظور کاهش احتمال بروز عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود.
  3. قبل از تزریق از کرم‌های بیحس‌کننده در اطراف چشم استفاده می‌شود. این کرم‌ها میزان درد در هنگام تزریق را کاهش می‌دهند.
  4. سپس با به‌کارگیری سوزن‌هایی مخصوص مقادیر لازم فیلر را به محل تزریق می‌کند.

مراقبت قبل از تزریق فیلر زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

مراقبت پس از تزریق فیلر زیر چشم

  1. تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  2. از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  3. اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.
  4. سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سولاریوم قرار نگیرید.
  5. در طی چند روز اول پس از تزریق باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم زیر چشم ضرورت دارد.

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری ژل زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور کلی می توان انتظار داشت که ژل های پوستی تزریق شده در حفره هاى زیر چشم بین 6 تا 9 ماه دوام بیاورند. پس از گذشت ۶ تا ٩ ماه، ژل های پوستی توسط بدن شکسته می شوند و اثرات پر کنندگى آنها نیز محو می شود. استفاده از پرکننده های پوستی یک روش دائمى برای رفع حفره های زیر چشم نیست.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

مزایای تزریق چربی زیر چشم

نحوه تزریق چربی

این روش علاوه بر زیبایی و جوانسازی پوست سبب می‌شود تا کاندیدهای انجام آن از شر چربی‌های اضافی بدن خود نیز خلاص شده و به اندامی زیباتر برسند؛ چراکه در این روش چربی‌های اضافی انباشته شده در قسمت‌هایی مانند ران، شکم و پهلوها برداشته شده و به بخش‌های مورد نیاز تزریق می‌شوند. نحوه انجام انتقال چربی به این صورت است که جلسه تزریق چربی با آماده‌سازی فرد شروع می‌شود. منظور از آماده‌سازی، اعمال بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در نواحی برداشت چربی است. سپس به کمک روش مناسب، چربی‌های اضافی بدن خارج می‌گردند. پس از آن نوبت به آماده‌سازی چربی‌های برداشته شده می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها خالص‌سازی شده و آماده تزریق می‌گردند. سپس چربی‌ها به سرنگ‌های مخصوصی انتقال داده شده و توسط پزشک در نواحی از صورت و بدن به صورت تزریق می‌شوند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

  1. با مصرف مایعات زیاد، بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  2. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را از چند هفته قبل کنار بگذارید.
  3. داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهابی را کنار بگذارید.
  4. اگر سابقه بیماری خاصی را دارید حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی

همانقدر که مراقبت‌های قبل از تزریق چربی اهمیت دارند مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیز مهم هستند. این مراقبت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود؛ اما جراح با آگاهی از موضوع، میزان بیشتری به نقطه مورد نظر تزریق می کند. باید به این نکته توجه کرد که پس از جذب این میزان چربی، مقادیر مانده تزریق به زیر چشم، دائمی باقی می ماند. مدت ماندگاری چربی تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصور هستند. میزان چربی جذب شده توسط بدن و ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

عوارض تزریق چربی به زیر چشم

عوارض جانبی قابل توجه این عمل بسیار ناشایع است. این عمل معمولاً بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. بعضی از عوارض جانبی محتمل مختلف شامل موارد زیر هستند:

تفاوت تزریق چربی با فیلر

  1. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین تزریق فیلر و تزریق چربی می‌توان به مواد تزریق شده در هر دو روش اشاره کرد. در تزریق چربی از بافت چربی بدن شخص و در تزریق فیلر از مواد شیمیایی و ساخته شده در صنعت استفاده می‌کنند. مشخص است که استفاده از بافتی که از خود بدن فرد به دست می‌آید، کاملاً ایده‌آل و مناسب برای سلامتی عمومی فرد می‌باشد.
  2. تفاوت دیگر و مهم بین تزریق فیلر و تزریق چربی این است که دوام و ماندگاری استفاده از تزریق چربی بیشتر از تزریق فیلر است. تزریق چربی موقتی بوده و شخص باید هر چند ماه یک بار برای ترمیم، فیلر تزریق کند در حالی که تزریق چربی طبیعی، روشی ماندگار و دائمی شناخته می‌شود که نتایج بسیار مناسبی مانند جوانسازی سلول‌های پوست را به همراه دارد.
  3. بعد از تزریق چربی احتمال تغییر در محل قرارگیری آن یا جا‌به‌جایی چربی‌ها در زیر پوست پایین است؛ اما در تزریق فیلر ممکن است در زیر پوست جا به جا شوند.
  4. از دیگر موارد استفاده از چربی طبیعی می‌توان به ایجاد برجستگی در ناحیه گونه اشاره کرد، همچنین اگر دنبال لیفت پوست یا پلک هستید، تزریق چربی بسیار منطقی است. ایجاد برجستگی در سایر نواحی مشخص بدن، از سایر موارد استفاده از چربی است.
  5. استفاده از تزریق چربی طبیعی کاربردهای بیشتری نسبت به تزریق فیلر دارد. از تزریق فیلر عمدتاً برای نواحی مانند لب‌ها و گونه استفاده می‌کنند در حالی که از تزریق چربی می‌توان برای نقاطی مانند گیج گاه و اطراف چشم و شقیقه نیز استفاده کرد.
  6. اگر فرد هیچگونه چربی اضافه در بدن نداشته باشد و تشخیص پزشک این باشد که برداشت چربی، سبب آسیب رساندن به سیستم سلامتی بدن او می‌شود از تزریق فیلر استفاده می‌کنند.
  7. پس از تزریق فیلر اگر تزریق با تکنیک درست و خوب انجام نگیرد ممکن است بعدها شکل گلوله گلوله به خود بگیرد. در روش تزریق طبیعی چربی این امکان وجود ندارد و چربی‌‎ها به صورت یکنواخت و صاف باقی می‌مانند.
  8. مدت زمان انجام تزریق چربی معمولاً بین 3 الی 5 ساعت طول می‌کشد در حالی که برای تزریق فیلر مدت کمتری نیاز است و معمولاً بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.
  9. استفاده از تزریق فیلر فقط خاصیت پرکنندگی خواهد داشت در حالی که تزریق طبیعی چربی به دلیل استفاده از بافت‌های بدن می‌توانند در تولید کلاژن‌های بدن تأثیر بگذارند و این کار سبب جوانسازی پوست خواهد شد. همین یک مورد باعث شده تعداد متقاضیان تزریق چربی به زیر چشم یا سایر نقاط بدن به شدت افزایش یابد و از آنجایی که این عمل به هیچ وجه تهاجمی نیست و هیچ نوع عوارض و حساسیت منتظر شما نخواهد بود با نهایت لذت منتظر نتیجه دادن آن خواهید ماند.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای روش کاشت مو به روش SUTمزایای روش کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT در واقع ترکیبی از چند روش پیوند طبیعی مو است که روش‌های پیشین را بهبود بخشیده است. هدف از ابداع روش‌های جدید ایمپلنت مو، رفع کاستی‌های روش‌های موجود و افزایش بازدهی کاشت آنها است ... ادامه مطلب

حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟

حساسیت پوستی یکی دیگر از انواع آلرژی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. پزشکان متخصص پوست بر این باورند که استفاده از جواهرات و زیورآلات فلزی و عطر می‌تواند عامل به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند. ... ادامه مطلب

سلولهای بنیادی bulgue فولیکول موسلولهای بنیادی bulgue فولیکول مو

گاهی به علت وجود شرایط و مشکلات گوناگون ، ممکن است فولیکول‌ های موضعیف و یا دچار آسیب‌های بسیار زیادی شوند. هرگونه آسیبی که به این عضو وارد شود، می‌تواند باعث ریزش‌های مقطعی و دائمی، شدید و یا خفیف و در نهایت ممکن است موجب طاسی سر فرد شود. ... ادامه مطلب

میکروگرافت ابرو چیست؟میکروگرافت ابرو چیست؟

کاشت ابرو متدی برای انتقال قسمتی از موهای سر و در واقع گرافت مو (پیاز مو) که وظیفه ساخت مو را به عهده دارند به ناحیه ابرو است. روش کاشت ابرو میکروگرافت یکی از روش های نوین کاشت می باشد که در این روش هیچگونه جراحتی صورت نمی گیرد و عوارضی مانند تورم شدید و حساسیت های پوستی ندارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465