صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

ناحیه زیر چشم در طی روند پیری و یا لاغری به سرعت و به طور برجسته تحت تأثیر قرار می‌گیرد. طی این روند، ناحیه پایین چشم‌ها به دلیل از دست دادن چربی دچار گود شدگی می‌شوند. ایجاد یک ناحیه فرو رفته در زیر چشم‌ها به همراه بروز کیسه یا حلقه‌های تیره رخ می‌دهد. بسیاری از افراد حتی جوان نیز به دلایل ژنتیکی یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها‌ی گوارشی، دچار گودی و تیرگی زیر چشم می‌شوند. تزریق فیلر زیر چشم یک روش‌ زیبایی به شمار می‌رود که بسیاری از افراد از این روش برای از بین‌بردن تیرگی‌ها و گودی زیر چشم استفاده می‌کنند. فیلر زیر چشم، حاوی اسید هیالورونیک است. این فیلر در زیر بافت‌های صورت و دقیقاً روی استخوان آن تزریق می‌شود تا نواحی مربوطه پر شوند. این فیلر نه چندان متراکم، با سطح پیوند متقاطع کم مداخله کرده و باعث بازگردانی جوانی و زیبایی به پوست می شود.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر زیر چشم بیان کرد، عبارت است از:

تزریق فیلر زیر چشم

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولاً از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل زیر چشم

اگر در جلسه مشاوره مشخص شد که کاندید مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم هستید، قبل از هر چیز باید نکات زیر را رعایت کنید:

مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

  1. بعد از اتمام تزریق ژل تا مدتی نباید به سراغ دخانیات و مشروبات الکلی بروید.
  2. ممکن است دچار التهاب کبودی پوست در اطراف چشم شوید. جایی برای نگرانی نیست چون این عارضه ها زودتر رفع می شوند. البته می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا بهبودی سریع تر حاصل شود.
  3. حتماً روزانه مقدار کافی آب بنوشید. این مسئله برای افزایش ماندگاری تزریق ژل، اهمیت بسیار زیادی دارد.
  4. فشار آوردن زیر چشم، خاراندن و ماساژ دادن آن ممنوع است. در زمان خوابیدن نیز احتیاط کنید.
  5. در صورتی که درد دارید، از مسکن استفاده کنید.
  6. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل مصرف کنید.
  7. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، انجام فعالیت های سنگین و ورزش را شروع نکنید.
  8. صورت را با مایع شوینده مخصوص تزریق ژل بشویید تا از عفونت جلوگیری کرده و از طرفی تأثیر منفی بر ماندگاری اثر ژل نداشته باشد.

موارد منع تزریق فیلر

روش تزریق فیلر یکی از آسان‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های زیباسازی است. به همین دلیل اغلب افراد می‌توانند در صورت نیاز از مزایای این روش بهره ببرند. افرادی که به طور مادرزاد زیر چشم گودی دارند و یا به دلیل کاهش وزن یا افزایش سن دچار گودی زیر چشم شده‌اند، همچنین کسانی که در اثر بیماری‌های خاص چنین اتفاقی برای آنها افتاده، می‌توانند برای درمان از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کنند؛ اما در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق فیلر خودداری کنند:

مدت ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

بین 8 تا 24 ماه می توان اثرات مثبت تزریق فیلر را شاهد بود. مراقبت هایی که بعد از تزریق ژل باید داشته باشید باعث می شود مدت زمان ماندگاری اثر تزریق ژل افزایش پیدا کند. مواردی مانند سن مراجعه کننده، کیفیت ژل تزریق شده، نوع پوست و میزان مراقبت ها بعد از تزریق ژل از مهم ترین عوامل اثر گذار بر دوام تأثیر ژل ها هستند.

هزینه تزریق ژل زیر چشم

هزینه هایی که برای تزریق فیلر تعیین می شود بر اساس معیارهای مختلفی تغییر می کند:

عوارض تزریق ژل زیر چشم

از جمله عوارض ژل زیر چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای تزریق چربیکاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جوانسازی شناخته می شود که در سراسر جهان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. چرا که به نوعی با دریافت چربی از بدن فرد ، می توان از بروز علائم پیری در صورت و افتادگی و یا از بین رفتن حجم قسمت های مختلف بدن جلوگیری کرد ... ادامه مطلب

حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟

حساسیت پوستی یکی دیگر از انواع آلرژی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. پزشکان متخصص پوست بر این باورند که استفاده از جواهرات و زیورآلات فلزی و عطر می‌تواند عامل به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند. ... ادامه مطلب

تزریق ژل کانتورینگ صورتتزریق ژل کانتورینگ صورت

زاویه سازی فک با استفاده از روش‌ هایی مانند تزریق ژل از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت است. این روش‌ کم‌ تهاجمی هم تأثیرات جوان کننده بر صورت می‌ گذارند و هم می‌ توانند تأثیر شگفت‌ انگیزی بر زیبایی چهره‌ داشته باشند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق ژل جالپروجوانسازی پوست با تزریق ژل جالپرو

جالپرو نوعی روش غیرتهاجمی و محلولی تزریقی است که برای ساخت آن، به طور اختصاصی از اسیدهای آمینه استفاده شده است و می‌توان از آن برای بهبود بافت پوست و همچنین کاهش چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پدید آمده بر روی پوست بهره‌ گرفت و صورتی زیبا و شاداب را دوباره نمایان کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465