کلینیک تخصصی پوست ارکیده | مجهزترین مرکز لیزر های زیبایی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوست
شپش سر و راه های درمان آن

شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) یک عفونت شایع و بسیار مسری است که در سرتا سر جهان و همه نژاد ها از هزاران سال قبل دیده می شود. شپش، حشرات بسیار کوچک بدون بال و شش پا است. شپش ها از طریق تماس نزدیک به سر و از طریق به اشتراک گذاشتن وسایل آلوده منتقل میشوند.

درمان دانه های فوردایس روی لب

دانه‌ های فوردایس، دانه ها یا برجستگی های سفید کوچک، زرد رنگ یا به رنگ پوست می باشند که بر روی لب ها، آلت تناسلی، بیضه و واژن ظاهر می شوند. این نقطه های کوچک که درست زیر پوست ظاهر می شوند، کاملاً بی ضرر هستند و مسری نیستند.

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند.

انواع بیماری لوپوس

لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) که معمولاً به آن لوپوس گفته می‌ شود، یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می‌ تواند باعث تورم (التهاب) و درد در سراسر بدن شود. هنگامی که شما به بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن با خود مبارزه می‌ کند.

رفع غبغب با لیزر اندولیفت

در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو هستند و به زیر پوست و به بافت‌ های عمقی فرستاده می شود. لیزر به صورت انتخابی، به تجزیه‌ ی چربی‌ ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت می پردازد.

آکنه با چه دارویی درمان می شود؟

جوش صورت یا آکنه یکی از عوارض پوست چرب است که به دلیل افزایش ترشح غدد سبوم (چربی) ایجاد می‌ شود. در این مرحله، تعادل چربی پوست به هم می‌ خورد و منافذ پوست با چربی مسدود می‌ شوند.در ادامه با برخی از داروهای درمان آکنه آشنا میشوید که باید با نسخه پزشک استفاده نمایید.

کرایوتراپی چگونه زگیل ها را از بین می برد؟

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که در گروه بیماری‌های آمیزشی قرار می‌ گیرد. کرایوتراپی روشی است که با سرما دادن با دمای نزدیک به منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد به ضایعات زگیل تناسلی، آنها را از بین می‌ برد.

انواع قارچ های پوستی و راه های درمان آن

قارچ پوستی که مایکوز نیز نامیده می‌ شود یک بیماری پوستی است که توسط قارچ‌ ها ایجاد می‌ شود. قارچ یک موجود زنده کوچک مانند کپک است که در هوا، خاک، آب، گیاهان و حتی بدن انسان زندگی می‌ کند.

رایج ترین بیماری های پوستی دور چشم چیست؟

بسیاری از بیماری های پوستی دور چشم خطری برای بینایی ایجاد نمی کنند؛ اما توصیه می شود شرایط پوستی را با پزشک مطرح کنید و از بی خطر بودن آنها برای بینایی اطلاع یابید. انواع رایج بیماری های پوستی دور چشم را در بخش زیر معرفی کرده ایم .

علت دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش

دانه ی پوستی نوعی ضایعه ی پوستی است که می تواند شکل های بسیار متفاوتی داشته باشد.دانه ی پوستی ممکن است دردناک و همراه با خارش بوده و یا تغییر رنگ دهد.

عوامل محرک آکنه کدامند؟

آکنه شایع‌ ترین بیماری پوستی است که اکثر افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می‌ کنند. اگر چه این امر در درجه اول بر نوجوانانی که تحت تأثیر تغییرات هورمونی قرار دارند، تأثیر می‌ گذارد؛ اما بسیاری از افراد در بزرگسالی نیز همچنان دچار آکنه می‌ شوند.

حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟

حساسیت پوستی یکی دیگر از انواع آلرژی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. پزشکان متخصص پوست بر این باورند که استفاده از جواهرات و زیورآلات فلزی و عطر می‌تواند عامل به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند.

از راش پوستی بیشتر بدانیم

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌شود که مانند برآمدگی‌های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌شود و خصوصیت بارز آن ایجادخارش شدید است.

آیا مصرف قرصهای ضدبارداری ایجاد لک میکند؟

برخی از قرص‌های ضدبارداری سطح آندورژن پوست را افزایش می‌دهند و همین امر، سبوم پوست را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مصرف این قرص‌ها سبب می‌شود آکنه و جوش بر روی صورت به وجود بیاید. در ادامه به روش‌های درمانی اینگونه لک‌ها می‌پردازیم.

علت باز شدن روزنه های پوست صورت

روش‌هایی وجود دارند که با کمترین عوارض و درد، منافذ باز پوست را تنگ‌تر می‌ کنند و زیبایی افراد را به آنها برمی گردانند. روش‌های کلینیکی می‌توانند از باز شدن منافذ پوست جلوگیری کنند. در این مطلب درباره دلایل ایجاد روزنه‌های باز پوست و روش‌های درمان آن توضیح خواهیم داد.

مشكلات پوستی همراه با مصرف کورتون

در زمینه پزشکی و جهت استفاده‌های متعدد داروهای استروئیدی توسط انسان و مشابه با کورتیزون بدن تحت عنوان کورتیکواستروئید ابداع شده است و به شکل‌های مختلفی مانند خوراکی، تزریقی، پماد، اسپری و قطره برای بیماران استفاده می‌شود که استفاده از هر یک از آنها بستگی به نوع و شدت بیماری دارد.

کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟

کهیر بارداری به‌‌ شکل دانه‌های ریز قرمزرنگی است که با خارش و خشکی پوست همراه است. این دانه‌های ریز به شکل متقارن بر روی شکم گسترش پیدا می‌کنند و امکان دارد باسن، اندام‌های فوقانی و تحتانی، قفسه سینه و پشت را درگیر نمایند.

انواع بیماری های بدخیم پوستی

سرطان پوست، رشد غیرطبیعی سلول‌های پوستی است که اغلب در پوست‌هایی که در معرض آفتاب هستند، ایجاد می‌شود؛ اما این فرم رایج سرطان می‌تواند در مناطقی از پوست شما که معمولاً در معرض نور آفتاب نیست نیز رخ دهد.

درماتیت آتوپیک چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت آتوپیک یا اگزما و یا نرودرماتیت یک نوع بیماری اگزمایی مزمن است که معمولاً در کودکی آغاز می‌شود. درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع و ماندگار است.

اگزمای سرشتی چیست؟

اگزمای پوستی برای توصیف تمام حالت‌های قرمزی، خشکی، تاول، پوسته‌پوسته شدن، خارش، تغییر رنگ و ضخیم شدن پوست به کار می‌رود. اگزما انواع مختلفی دارد که نوع شایع آن اگزمای سرشتی است که به آن درماتیت آتوپیک نیز می‌گویند.

دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟

آکنه یا جوش وقتی به وجود می‌آید که منافذ فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست بسته شوند.بسته به شدت درگیری پوست بدن، آکنه می‌تواند باعث استرس روحی و اسکار (اثر به جا مانده از زخم یا جوش یا هر عارضه‌ی پوستی) روی پوست شود. هرچه زودتر درمان شروع شود، ریسک مشکلات ذکرشده کمتر می‌شود.

پسوریازیس سبب پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود و ظاهری نامناسب به پوست فرد می‌دهد. پسوریازیس یک بیماری مزمن است که در حال رفت‌و‌آمد است یعنی گاهی هست و گاهی نیست. هدف اصلی درمان این است که سرعت رشد سلول‌های پوست را کاهش دهد.

اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟

اگزما یکی از بیماری‌های رایج پوستی است که به دلیل علائم خاص خود می‌تواند شخص را به شدت درگیر و زندگی روزانه را دشوار کند.یافتن علت اگزما یک مشکل بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی‌دانند.

اقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتان

راکوتان و یا آکوتان نام تجاری داروی ایزوتروترتینوین است. این قرص نقش مؤثری در از بین بردن باکتری‌های پوست و رفع جوش و آکنه پوستی دارد.این قرص چربی پوست را کاهش می‌دهد و با کاهش فعالیت غدد چربی نقش ویژه‌ای در رفع جوش دارد.

آیا کلوئید یا گوشت اضافه درمان میشود؟

کلوئید، حالت توده برجسته و ضخیم بوده و شکل برآمده دارد و بزرگ‌تر از زخم اصلی است. کلوئید در رنگ‌های صورتی، قرمز، رنگ خود پوست یا تیره‌تر از پوست اطراف ظاهر می‌شود.کلوئیدها ممکن است به دنبال آسیب‌دیدگی‌های خفیف مثل آکنه یا پیرسینگ روی پوست ایجاد ‌شوند

انواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد

زخم های دیابتی چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

زخم‌های پا، یک عارضه رایج از دیابت کنترل نشده هستند که در اثر آسیب دیدن بافت پا ایجاد می‌شوند. معمولاً این زخم‌ها، در زیر انگشتان بزرگ ‌پا و پاشنه پا به وجود می‌آیند و ممکن است تا استخوان این افراد نیز گسترش پیدا کنند

زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

زانتالاسما پاپول یاپلاک زرد رنگی است که معمولا در گوشه داخلی پلک ، عمدتا پلک فوقانی ایجاد می شود. زانتالاسما بعلت رسوب کلسترول ایجاد می شود.این چربی در یک سری سلولها تجمع می یابند