کلینیک تخصصی پوست ارکیده | مجهزترین مرکز لیزر های زیبایی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوست
آیا مصرف قرصهای ضدبارداری ایجاد لک میکند؟

برخی از قرص‌های ضدبارداری سطح آندورژن پوست را افزایش می‌دهند و همین امر، سبوم پوست را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مصرف این قرص‌ها سبب می‌شود آکنه و جوش بر روی صورت به وجود بیاید. در ادامه به روش‌های درمانی اینگونه لک‌ها می‌پردازیم.

علت باز شدن روزنه‌های پوست صورت

روش‌هایی وجود دارند که با کمترین عوارض و درد، منافذ باز پوست را تنگ‌تر می‌ کنند و زیبایی افراد را به آنها برمی گردانند. روش‌های کلینیکی می‌توانند از باز شدن منافذ پوست جلوگیری کنند. در این مطلب درباره دلایل ایجاد روزنه‌های باز پوست و روش‌های درمان آن توضیح خواهیم داد.

مشكلات پوستی همراه با مصرف کورتون

در زمینه پزشکی و جهت استفاده‌های متعدد داروهای استروئیدی توسط انسان و مشابه با کورتیزون بدن تحت عنوان کورتیکواستروئید ابداع شده است و به شکل‌های مختلفی مانند خوراکی، تزریقی، پماد، اسپری و قطره برای بیماران استفاده می‌شود که استفاده از هر یک از آنها بستگی به نوع و شدت بیماری دارد.

کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟

کهیر بارداری به‌‌ شکل دانه‌های ریز قرمزرنگی است که با خارش و خشکی پوست همراه است. این دانه‌های ریز به شکل متقارن بر روی شکم گسترش پیدا می‌کنند و امکان دارد باسن، اندام‌های فوقانی و تحتانی، قفسه سینه و پشت را درگیر نمایند.

انواع بیماری‌های بدخیم پوستی

سرطان پوست، رشد غیرطبیعی سلول‌های پوستی است که اغلب در پوست‌هایی که در معرض آفتاب هستند، ایجاد می‌شود؛ اما این فرم رایج سرطان می‌تواند در مناطقی از پوست شما که معمولاً در معرض نور آفتاب نیست نیز رخ دهد.

درماتیت آتوپیک چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت آتوپیک یا اگزما و یا نرودرماتیت یک نوع بیماری اگزمایی مزمن است که معمولاً در کودکی آغاز می‌شود. درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع و ماندگار است.

اگزمای سرشتی چیست؟

اگزمای پوستی برای توصیف تمام حالت‌های قرمزی، خشکی، تاول، پوسته‌پوسته شدن، خارش، تغییر رنگ و ضخیم شدن پوست به کار می‌رود. اگزما انواع مختلفی دارد که نوع شایع آن اگزمای سرشتی است که به آن درماتیت آتوپیک نیز می‌گویند.

دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟

آکنه یا جوش وقتی به وجود می‌آید که منافذ فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست بسته شوند.بسته به شدت درگیری پوست بدن، آکنه می‌تواند باعث استرس روحی و اسکار (اثر به جا مانده از زخم یا جوش یا هر عارضه‌ی پوستی) روی پوست شود. هرچه زودتر درمان شروع شود، ریسک مشکلات ذکرشده کمتر می‌شود.

پسوریازیس سبب پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود و ظاهری نامناسب به پوست فرد می‌دهد. پسوریازیس یک بیماری مزمن است که در حال رفت‌و‌آمد است یعنی گاهی هست و گاهی نیست. هدف اصلی درمان این است که سرعت رشد سلول‌های پوست را کاهش دهد.

اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟

اگزما یکی از بیماری‌های رایج پوستی است که به دلیل علائم خاص خود می‌تواند شخص را به شدت درگیر و زندگی روزانه را دشوار کند.یافتن علت اگزما یک مشکل بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی‌دانند.

اقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتان

راکوتان و یا آکوتان نام تجاری داروی ایزوتروترتینوین است. این قرص نقش مؤثری در از بین بردن باکتری‌های پوست و رفع جوش و آکنه پوستی دارد.این قرص چربی پوست را کاهش می‌دهد و با کاهش فعالیت غدد چربی نقش ویژه‌ای در رفع جوش دارد.

آیا کلوئید یا گوشت اضافه درمان میشود؟

کلوئید، حالت توده برجسته و ضخیم بوده و شکل برآمده دارد و بزرگ‌تر از زخم اصلی است. کلوئید در رنگ‌های صورتی، قرمز، رنگ خود پوست یا تیره‌تر از پوست اطراف ظاهر می‌شود.کلوئیدها ممکن است به دنبال آسیب‌دیدگی‌های خفیف مثل آکنه یا پیرسینگ روی پوست ایجاد ‌شوند

انواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد

زخم‌های دیابتی چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

زخم‌های پا، یک عارضه رایج از دیابت کنترل نشده هستند که در اثر آسیب دیدن بافت پا ایجاد می‌شوند. معمولاً این زخم‌ها، در زیر انگشتان بزرگ ‌پا و پاشنه پا به وجود می‌آیند و ممکن است تا استخوان این افراد نیز گسترش پیدا کنند

زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

زانتالاسما پاپول یاپلاک زرد رنگی است که معمولا در گوشه داخلی پلک ، عمدتا پلک فوقانی ایجاد می شود. زانتالاسما بعلت رسوب کلسترول ایجاد می شود.این چربی در یک سری سلولها تجمع می یابند